Nem véletlen, hogy a Remus márkajele éppen a farkas. Egyformán szimbolizálja az erõt, az intelligenciát és a sportosságot. Ezek olyan jó tulajdonságok, amelyekkel a Remus is megírta a sikertörténetét. 1990-ben, tehát több mint 20 évvel ezelõtt 10 munkatárssal alakult mega a Remus. Csak 5 évvel késõbb 300 alkalmazottal már piacvezetõk voltunk a sportkipufogó-rendszerek gyártásában. Most, a megalakulás után 13 évvel a cégcsoport már több mint 620 alkalmazottra nõtt. Habár a siker mércéje nem feltétlenül a nagyság, a Remus fejlõdése a csoportszellemet igazolja. A "farkas" idõközben már több mint 50 országban világszerte hátrahagyta a nyomát. Erre nagyon büszkék vagyunk. De ez egyúttal kötelezettséget és ösztönzést is jelent számunkra, hogy ezen a sikeren minden erõnkkel tovább dolgozzunk.
A Remus a jövõben is sokat tesz a versenysportokért, és azért, hogy az utazás élvezetes legyen. Az R&D osztályunk a jövõben is meggyorsítja a fejlesztéseket. Elõtérben áll a Sound, a teljesítmény és a design optimális kombinációja. Számos megtiszteltetés és siker igazol minket és a munkánkat a közönség szakfolyóiratokban, és magazinokban történt megkérdezése alapján. Mi a Remustól minden erõnkkel azon dolgozunk, hogy a vevõink büszkék lehessenek arra, hogy a sportkipufogó-rendszerek gyártói közül a piacvezetõ termékét a sajátjuknak tekinthetik.
|
A Remus minden versenypályán otthon van
|
|
Mindenhol ott, ahol döntõ szerepe van a sebességnek, a dinamikának és az esztétikának a Remus Racing Kader sportolói a legjobbak közé tartoznak, nemcsak az autós vonalon. Két különösen sikeres képviselõjük a sívilágkupa-gyõztes Alexandra Meissnitzer és a lovasugró Anton Martin Bauer. Alecandra Meissnitzer az osztrák nemzeti sícsapatban évek óta garancia a nemesfémre. A 29 éves, akit "Meissi"-nek becéznek a rajongói, az 1999-es sívilágbajnokság összetett gyõztese a farkasfejjel megy vadászatra, Vail-ban két aranymedált is nyert. Egy sebesülés miatti kémyszerszünet után folytatja sikersorozatát. A 2003-as sí-VB-n St.Moritz-ban ezüstmedált nyert. |
Nem ennyire gyorsan. de közben már jelentõsen ugrásszerûen sikert sikerre halmoz világklasszis lovain a "Remus Racing"-on és a "Remus Equo"-n a 39 éves Anton Martin Bauer. Az olimpia- és világkupa résztvevõje nemcsak osztrák mester, hanem 1999-ben megnyerte a hannoveri nagydíjat is. Majd 2002. nov.-ben megnyerte Ausztria legnagyobb teremversenyét.
Remus az autósportban
|
|
A motorsport iránti rajongás a Remus számára nemcsak motiváció. A Remus-mérnökök a versenysportokban nagy lehetõséget látnak a gyakorlatban történõ tesztelésre, ami ideális kiegészítése a fejlesztési osztály vizsgálópadokon és mérési laborokban végzett munkájának. Az ott kidolgozott felismeréseket közvetlenül a Remus szériatermékeknél veszik figyelembe. A "Remus Racing" cégjel alatt számos csapat és versenyzõ startol két- vagy négykeréken a farkasfej jegyében körbe a földgolyón. Néhány éven belül a "Remus Racing" egy nagy családdá vált. Akár forma-, rallye-, túrakocsi, vagy motor versenysport; a "Remus Racing"-nak mindenhol lobog a zászlaja. A vezetõk között fiatal tehetségek és tapasztalt sztárok vannak.
FORMASPORT Sokan rajonganak az automobilsportokért. Logikus tehát, hogy a "Remus Racing" a formasportért is sokat tesz. Sok a felnövekvõ ifjú tehetség, így a Forma-3-ban is találhatók a "Remus Racing" családból reményteljes pilóták. A Forma-3000-es pilóták már a következõállomás, a nagy cél a "Grand Prix" a Forma 1 elõszobájában vannak. Itt is támogat a "Remus Racing 2003" néhány fiatal pilótát. A PSM német-cseh csapat mellett, ahol nagy eséllyel indul a két vezetõ Jaroslav Janis és Yannick Schroeder, az osztrák reményteljes Patrick Friesacher overálját is Remus logók díszítik. A Forma 3000 mellett a Nissan V6 világsorozat egy további ugródeszkát jelenthet a Forma 1-be, ami a Remus-t arra ösztönözte, hogy a fiatal és kiemelkedõen tehetséges Norbert Siedlerrel a Zele Motorsport Team-ben a világ második leggyorsabb versenyszériájának kihívását elfogadja. "Remus Racing" - RALLYE Akár hóban, kavicsos terepen, vagy aszfalton, egy motorsport sem olyan sokoldalú mint a rallye. Nemcsak a pilótáktól, hanem a technikától is mindent megkövetel ez az anyaggyilkos harc a másodpercek töredékéért. A rallye-k ideális tesztelési lehetõségeket nyújtanak az új gyártmányfejlesztés számára. Nem csoda hát, hogy az elsõ Remus motorsport-támogatás a rallyesportnak szól. Nagy Remus pilóták a FIA-A versenyzõ Armin Schwarz, aki a világbajnokságon kotábban a Hyundai-ért lépett fel, és a többszörös osztrák rallyebajnok Raphael Sperrer, valamint a nem kevésbé gyors kollégái Raimund Baumschlager és Kris Rosenberger, valamint a reményteljes fiatal csillagok, mint Beppo Harrach, vagy Manfred Pfeiffenberger. Ezenkívül "Remus Racing" rendezvénysorozatokat is támogat, mint pl. az osztrák határon túl is ismert Remus-Castrol-hegyi rallyecsapat. "Remus Racing" TÚRAKOCSIK A túrakocsik pilótáinak meg kell küzdeniük a sikerekért. Sokszor szorosan egymás mellett harcolnak a másodpercek töredékeiért és a mm-ekért. De a nagy precízitás nem csak a pilótáknál alapfeltétel. Remus is nagy gondossággal jár el. A V8STAR-szériában minden jármû nemcsak, hogy Remus sportkipufogórendszerrel van felszerelve, hanem a cím is szorosan egy Remus Racing pilóta kezében van. 2001 után Johnny Cecetto - akinek a kocsiját a többéves Remus Partner Team Irmscher Motorsport újra bevetette - az elmúlt évben is gyõztesként ünnepeltethette magát. A DTM-ben újra a kormány mögé ül Karl Wendlinger "vezetõfarkas" a sportvonal-osztály csapataként. Ugyanúgy, mint a kétszeres FIA-GT világbajnok Wendlinger, a háromszoros DTC-bajnok Jürgen Hohenester is beveti magát Audi TT bázisú túrakocsijával. Hohenester az édesapja Alfons irányításával mindenek elõtt a Nürburgringen mutatja meg, hogy mit tud a Remus kipufogó. Philipp Peter és Christian Menzel mellett Dieter Quester - a túrakocsilegenda - is a Remus Racing család gyors pilótája. Remus - mint technológiai partner - az Alfa Romeo 147 Diesel-Cup-nál aktív. Itt lettek elõször a sportkipufogó-berendezéseknél a speciális versenyképes koromszûrõk alkalmazva. Ezenkívül a Remus Racing a szériaszponzor is a német "Tourenwagen Challange"-nél, valamint a különbözõ márkakupáknál.
TELJESÍTMÉNY
|
|
A tapasztalt Remus-technikusoknak sikerült kedvezõ áramlású kipufogót kifejleszteni és a magas hangfrekvenciuákat "Remus-Sound"-dá átalakítani. 35-85% kipufogó-ellennyomás-csökkenés alapján kb. 3-5%-os teljesítmény-növekedésre lehet számítani.
A GYÕZTES TELJESÍTMÉNYDIAGRAMMJA |
|
|
Átlagos teljesítménynövekedés kb. 35%-os kipufogó-ellennyomás-csökkenésnél |
|
Átlagos teljesítménynövekedés kb. 50%-os kipufogó-ellennyomás-csökkenésnél |
PKW=szgk , PS=LE
|
Átlagos teljesítménynövekedés kb. 85%-os kipufogó-ellennyomás-csökkenésnél |
|
Ez a teljesítmény-növekedés nemcsak a teljesítmény-vizsgálópadon mérhetõ, hanem a vezetési viselkedésben is érezhetõ. A teljesítmény diagrammokból kivehetõ, hogy pl. egy 90 lóerõs, valamint egy 150 lóerõs jármû teljesítménye hogyan változik egy EK-engedélyezett Remus sportkipufogó beszerelésével. A Remus sportkipufogó speciális felépítése, valamint az ezzel összefüggõ kipufogó-ellennyomás-csökkenés a benzinfogyasztásra is pozitív hatással van
Versenysport-katalizátor
|
|
A katalizátornak nem kell feltétlenül teljesítménycsökkenést eredményezne. Erre a Remus a legjobb bizonyíték. Intenzív fejlesztési munka lehetõvé tette, hogy a Remus vevõk részére egy kedvezõ áramlású, kiemelkedõen jó, különbözõ csatlakozási lehetõségekkel ellátott sportkatalizátort kínáljanak. |
Koncentrált fejlesztési munka és az eredmény: Az áramlás-technikailag kiemelkedõ versenysport-katalizátor. (2000 ccm-ig ONS vizsgával) Érvek a Remus mellett: - Kedvezõ áramlású ház - Csekély kipufogó ellennyomás (100) - 1000-3000 ccm lökettérfogat között alkalmas - Mindkét oldalán bilincs- vagy csõ összekötés - Kérésre lambdaszonda csatlakozó - Kérésre minden csatlakozóátmérõ - Csavarozott betekintõ nyílás - Hosszú élettartam |
|
Remus Z-FLOW Fém katalizátor - környezet és motorbarát Mûszaki leírás: - Kiváló minõségû fémkatalizátor - Megfelel a legújabb EK-elo~írásoknak - TÜV bejegyzés elmarad - Akár 55%-ig is nagyobb károsanyag csökkenés a vele összehasonlítható széria kerámia katalizátorokkal szemben - Kipufogó ellennyomás csökkenés - Duplafalú szigetelés - Problémamentes szerelés a széria csatlakozó pontokon. Különleges elõnyei: - Legújabb Z-Flow fémkatalizátor technika - Messzemenõen érzéketlen a mechanikus megterheléssel szemben - Kedvezõ áramlású - Hosszú élettartamú |
Akusztikus mérõhelység
|
|
A Remus teljesen a versenysportrajongó célcsoportok igényeinek megfelelo~en alakította ki a mérési helységét.
|
Az akusztikai mérõhelységben megvan a lehetõség arra, hogy minden akusztikai mérést normatizált feltételek mellett hajtsanak végre. A külsõ zajok már amúgy is természetes letompítása mellett, ez a helység a mérési tárgy közvetlen hangját a terem határáig szinte tökéletesen elnyeli. Azzel megakadályozza a reflexiókat, a visszhang- és terem effektusokat, és bizonyítóerejû, megismételhetõ méréseket biztosít.. Ilyen mérések többek között: a menetzaj- és az állóhelyzeti zajmérések, a belsõ és külsõ téri hangminõség-mérések, valamint a hangintenzitás-mérések a hangforrás helyének megállapítására. 1. Stacionális (helyhez kötött) mérési rendszer Ezt a stacionális mérési rendszert, minden akusztikai és lengéstechnikai méréshez az elõbb leírt akusztikai mérõhelységben használják. Ilyenek pl. az állóhelyzetben és menetközben történõ zajmérések, hangforrás helyének megállapítása, a kipufogó-ellennyomás és a kipufogók fekvenciától függõ tompító eljárásának méréstechnmikai szimulálása. 2. Mobil (mozgó) mérési rendszer Ezt a mérési rendszert, amelynél egy kézi számítógép LAN kapcsolaton keresztül kommunikál, reális feltételek mellett utcán használják. Az utcai teszt mérési eredményeit állandóan összehasonlítják a saját mérési szakaszon és a görgõs vizsgapadon mértekkel, hogy így egy optimális eredményhez jussanak. 3. Görgõs vizsgapad Az akusztikai mérõhelységben található görgõn keresztül reális vezetési helyzetek, mint pl. gyorsulás, konstans-/állandó vezetés és lassulás tetszõlegese emelkedõn, lejtõn szimulálhatók. Mivel itt egy 2 tengelyes jármûveknek szánt görgõs vizsgapadról van szó, a zaj- és kipufogógáz mérések összkerék hajtású jármûveken is végrehajthatók. A TORNADO mérési és vezérlési rendszer a reális utcai méréshez elektromos tömeg- és útellenállás szimulálásával figyelembe veszi a különbségeket. A TORNADO lehetõvé teszi az úgynevezett Performance-teszteket, mint pl. a teljesítmény- és a húzóerõ megállapítása, kondicionált helysigéklímánál.
|
ROMULUS
|
|
Az értéknövelés A Remus évek óta fejleszt a sportkipufogók mellett speciális kipufogókat versenysportokhoz. Az ebbõl nyert ismeretek folyamatosan a szériatermékekben jelennek meg. Emellett a Remus kifejlesztette a ROMULUS-t a legfelsõ autókategóriák részére. Ez egy mestermû, tiszta nemesacélból, elsõosztályú kipufogótechnikával és megnyerõ optikával. Úgyszólván egy utolsó simítás az Ön felsõ kategóriás kocsijához.
|
TOP- tulajdonságai - Fényûzõ kidolgozás - belül és kívül nemesacélból, elektropolírozással kiegészítve - A ROMULUS hátsó kipufogók original, vagy Remus mellsõ kipufogókkal kombinálhatók - Teljesítménynövelés, akár 80%-ig csökkentett kipufogó-ellennyomással - EG-ABE (kivéve a speciális külön gyártmányokat) - 36 hónap teljes garancia kilométerhatár nélkül - Nemesacél-végcsövek, magasfényû polírozással és krómozottan - Szerelés az originál felerõsítési pontoknál - Individuális és jármûspecifikus kipufogó meghatározás - A végcsövek igényes és tökéletes formájú kialakítása
REMUS GYÁRI KATALÓGUS
|