Cut-Out kipufogó-szelep
Ha eddig azon törted a fejed, miképpen lehetne autódon egyszerre nyitott sport kipufogó rendszer, és egy szolídan halk, teljesen széria rendszer, amibõl az adott helyzetnek megfelelõen tudnál választani, akkor megtaláltad amit kerestél. Az általunk forgalmazott - természetesen amerikai, ott találnak ki ilyeneket emberek - elektronikusan vezérelhetõ kütyüvel akár a piros lámpánál állva is áttérhetsz a vadul üvöltõ sport rendszerre. Egy gombnyomás a hozzá kapott távirányítón, és a kis motorka átkapcsolja a kipufogó rendszerbe iktatott Y elágazást a sport rendszer felé, ezzel megszabadítva a motort a folytástól. A legegyszerûbben az alábbi animációval lehet szemléltetni a dolgot. A kép magáért beszél. |
85.000-ft a szelep távirányitós elektronikával + a szerelési költség, ami a beszerelés megoldásától függ. Akár a szabadba is lehet vele nyitni a kipufogó gázokat, mint a mellékelt ábrán. Nagy motoroknak így is szép hangjuk van, mint például az amerikai V8-asoknak. Vagy valamelyik hangtompító dobot esetleg katalizátort egy megkerülõ csõvel kiiktathatjuk, amibe beleépítjük ezt a szelepet. Amikor a szelep zárva van a dobon vagy katalizátoron áramlik a kipufogógáz, mikor nyitva van a kisebb ellenállású megkerülöcsõvõn. Így bármikor tudjuk tetszõlegesen állítani az autónk hangját és teljesítményét.
Amelyik autón elfér a gyári kipufogódob mellé egy sportdobot, vagy akár a gyári kipufogórendszer mellé egy sportrendszert készíthetünk, közéjük beépítjük a szelepet.
Számtalan lehetõség adódhat a felhasználására, csak a fantáziánk szab határt.
Így néz ki a szett az asztalunkon